Dapatkan artikal terkini di laman web imtiazkt.edu.my

PAKEJ PELANCONGAN HEBAT DARI KOPERASI SEKOLAH

Monday, February 14, 2011

Jejak Khalifah

Peringkat saringan Jejak Khalifah yang dianjurkan bersama oleh Taman Tamadun Islam dan Pejabat Pelajaran Daerah Kuala Terengganu telah di adakan pada 31 Januari 2011 yang terdiri daripada 40 buah sekolah di daerah tersebut. SM Imtiaz YT Kuala Terengganu telah berjaya memasuki peringkat akhir apabila berada dalam 10 sekolah terbaik.

Tujuan jejak Khalifah ini diadakan adalah untuk mendedahkan tentang tamadun Islam. Disamping itu dapat mengasah minda agar pelajar dapat melakukan sesuatu perkara serta dapat menyelesaikan masalah dengan mudah.

Menurut jurulatih Jejak Khalifah peringkat sekolah, Ustaz Wan Ahmad Kalmani, Program ini telah mengajar para peserta tentang protokol , cara susun barang, mengemas hotel , kemahiran memasang basikal,membuat wau dan lain lagi. Para peserta telah di bawa menaiki bot untuk mengambil maklumat sekitar muka kuala sungai Terengganu.kemahiran mengira, kemahiran mewarna juga merupakan sebahagian aktiviti daripada 17 task/check point yang dipertandingkan.

Dalam pertandingan itu SM Imtiaz YT Kuala Terengganu telah mendudki tempat ke empat dalam peringkat akhir yang diadakan di Taman Tamadun Islam pada 8 Feb 2011

Sekalung tahniah diucapkan kepada semua peserta Sekolah.

IMTIAZ SCHOOL OF EXCELLENCE

Galeri gambar

0 Comments:

Post a Comment